Jesteś tutaj: Witamy  ›  PRAKTYKA 2025/2026

PRAKTYKA 2025/2026

Erasmus+ rekrutacja

NOWA REKRUTACJA NA PRAKTYKI I WYJAZDY BIP –  ERASMUS+ 2025/2026

Drodzy Studenci Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,

z radością informujemy, że w styczniu 2026 roku, rusza nowa rekrutacja na praktyki w ramach programu Erasmus+, w tym na krótkoterminowe wyjazdy BIP (Blended Intensive Programs) – wyjazdy w ramach studiów.

To doskonała okazja, by zdobyć międzynarodowe doświadczenie zawodowe i naukowe, rozwijać kompetencje międzykulturowe oraz nawiązać cenne kontakty z uczestnikami jak i naukowcami z innych uczelni z całego świata.

Nowe regulaminy, szczegółowe terminy oraz niezbędne dokumenty zostaną opublikowane w najbliższym czasie – prosimy o cierpliwość i zachęcamy do śledzenia komunikatów na stronie DWZ oraz w mediach społecznościowych naszej uczelni.

Już teraz zapraszamy także do udziału w spotkaniach organizacyjnych on-line, podczas których przedstawimy szczegóły dotyczące rekrutacji i odpowiemy na wszystkie pytania.

Linki do spotkań zostaną udostępnione w późniejszym terminie.

Nie przegap swojej szansy na rozwój i międzynarodową przygodę z programem Erasmus+!


Gdzie szukać miejsc:

Najczęściej studenci i doktoranci poszukują ofert praktyk/staży w sieci. Można skorzystać z serwisu https://erasmusintern.org/  lub innych wyszukiwarek, precyzując obszar kształcenia oraz umiejętności, które chce rozwijać kandydat, a także, na przykład, kraj, do którego planuje wyjazd. Pisząc zapytanie do instytucji na temat możliwości odbycia praktyki, warto zaznaczyć, że student lub doktorant UMED ma możliwość aplikowania o wyjazd na praktykę w ramach programu Erasmus+, co oznacza opcję wsparcia finansowego z UE.


Wyjazd można realizować od dnia 01.06.2026 do dnia 31.05.2027. 


UWAGA: Każdy student/doktorant zainteresowany odbyciem praktyki w ramach programu Erasmus + przed udziałem w rekrutacji powinien w pierwszej kolejności zapoznać się wymaganiami rekrutacyjnymi, które są opisane w Regulaminie Praktyk Erasmus+  2025/2026

(nowy regulamin będzie dostępny w połowie listopada 2025 roku).


W CELU PODPISANIA UMOWY FINASOWEJ:

Wszyscy studenci, którzy zostali zakwalifikowani do wyjazdu na praktykę zagraniczną w ramach Programu Erasmus+ 2025/2026, są zobowiązani do przesłania wszystkich niezbędnych skanów dokumentów w jednym e-mailu na adres (katarzyna.everson@umed.lodz.pl) minimum na jeden miesiąc przed datą planowanego wyjazdu. Wysłane skany powinny być wyraźne oraz przesłane tylko i wyłącznie formacie PDF.


Pliki do pobrania- zamieszczone są na końcu strony

Kraje spoza UE, które również znajdują się w Europie, (np. Szwajcaria, Wielka Brytania).

Studenci mogą również wyjeżdżać do innych regionów świata, takich jak Azja czy Ameryka Łacińska.

Proszę pamiętać, że wyjazd można zrealizować tylko i wyłącznie po podpisaniu umowy międzyuczelnianej z daną placówką przyjmującą. 


– Wyjazd do Aichi Medical University w Japonii

Dział Współpracy Zagranicznej i Uczelniany Koordynator Programu Erasmus+ serdecznie zaprasza studentów zainteresowanych wyjazdem na dwumiesięczne praktyki wakacyjne do Japonii do składania dokumentów w rekrutacji w ramach Programu Erasmus w dniach od dnia 05.01.2026 od godziny 10:00 do dnia 30.01.2026 do godziny 15.00. Oferujemy cztery miejsca w Aichi Medical University na wybranych oddziałach. Kandydaci z najwyższą punktacją zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu, którym jest rozmowa z Komisją w języku angielskim. Oferta jest skierowana do studentów 4, 5 i 6 roku studiów kierunku lekarskiego.

QR Aichi

FORMULARZ ONLINE – Rekrutacja Kraje Partnerskie (tj. reszta świata w tym do Aichi Medical University)

Rekrutacja wyłącznie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie Formularza w aplikacji Forms:

 https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=v0JFlU5jREKbdZgaoVJ3VlxUtUS9DpFJk1DftI74aPlUNjZZQVIxTVBGNkZSMzdMOUozSFoxM1ZQMy4u

(Link aktywny od dnia 05.01.2026 od godziny 10:00 do dnia 30.01.2026 do godziny 15.00.)

!! Formularz kandydata bez dostarczonych wymaganych załączników nie będzie rozpatrywany.

Koszt podróży w formie ryczałtu zostanie wypłacony po zakończeniu mobilności oraz po dokonaniu rozliczenia z uczelnią, co oznacza, że należy przedstawić zestaw dokumentów z oryginalnymi podpisami i pieczęciami(lub kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi) z instytucji przyjmującej.

W tym:

– Wyjazd do Universita degli Studi di Pavia, Włochy

Po przesłaniu Formularza Kandydata, zapisy odbędą się w Dziale Współpracy Zagranicznej, Muszyńskiego 2, 90-151 Łódź pokój 3.07.

Zasady:

! Student zapisuje się osobiście

  • Przyjmujemy zapisy od studentów (kierunku lekarskiego) od IV do VI roku studiów
  • Kwalifikacja będzie się odbywała na podstawie kolejności zgłoszeń
  • Aby móc się zapisać, wszyscy ubiegający się o wyjazd w ramach Programu muszą wypełnić  i aplikować poprzez formularz kandydata Forms 
  • Szpitale nie mogą być mieszane: kto jest w Policlinico, nie może uczęszczać przez 1 miesiąc do Maugeri i odwrotnie
  • nie dłużej niż 1 miesiąc na oddział

Dostępne miejsca w placówkach oraz oddziały :        (zostaną opublikowane po otrzymaniu listy od placówki przyjmującej w 2026 roku)


W przypadku wszystkich pozostałych umów z naszymi partnerami nie prowadzimy dodatkowej rekrutacji na praktykę.
Przypominamy, że każdy kandydat do wyjazdu, nie zależnie od miejsca praktyki powinien złożyć w odpowiednim terminie „Formularz Kandydata” wypełniony w aplikacji Forms.
Student po nawiązaniu kontaktu z uczelnią przyjmującą i uzyskaniu informacji, że niezbędna jest nominacja od placówki wysyłającej powinien niezwłocznie przesłać takiego maila do Pani Katarzyny Everson.
Nominacje będą przyznawane w oparciu o kolejność zgłoszenia.


QR 2

FORMULARZ ONLINE –  Rekrutacja Kraje Kraje Programu (kraje UE + kraje stowarzyszone)

Rekrutacja wyłącznie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie Formularza w aplikacji Forms:

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=v0JFlU5jREKbdZgaoVJ3VlxUtUS9DpFJk1DftI74aPlUMlpNVFNZN0Y2OU1VVUhQNE1ZTFZRQUNGOC4u

(Link aktywny od dnia 05.01.2026 od godziny 10:00 do dnia 26.02.2026 do godziny 15.00.)

!! Formularz kandydata bez dostarczonych wymaganych załączników nie będzie rozpatrywany.

Koszt podróży w formie ryczałtu zostanie wypłacony po zakończeniu mobilności oraz po dokonaniu rozliczenia z uczelnią, co oznacza, że należy przedstawić zestaw dokumentów z oryginalnymi podpisami i pieczęciami(lub kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi) z instytucji przyjmującej.


Więcej informacji na Erasmus+ Programme Guide:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/pl/programme-guide/part-a/eligible-countries

Blended Intensive Programs (BIP) to krótkoterminowe, intensywne programy mobilności międzynarodowej (wyjazd w ramach studiów), łączące zajęcia online (komponent wirtualny) z krótkim okresem nauki stacjonarnej w uczelni partnerskiej. Udział w programie to doskonała okazja do rozwijania kompetencji badawczych, dydaktycznych i międzykulturowych oraz do nawiązania wartościowych kontaktów akademickich.

Uniwersytet Medyczny w Łodzi będzie finansował nie dłuższe niż 14 dniowe wyjazdy na program BIP.

Mobilność może być realizowana tylko w placówce organizującej BIP i powinna odpowiadać realizowanej dziedzinie kształcenia. Dostępna tylko w przypadku studentów wyjeżdzających do krajów programu.

Studenci mogą zgłosić chęć wyjazdu w terminie nie krótszym niż dwa miesiące przed wyjazdem. Przyznanie im stypendium będzie jednak zależne od posiadanych środków.

Poznaj aktualne możliwości i weź udział w programach BIP dostępnych na stronie: https://erasmusbip.org/list-of-bips/

Wyjazd można realizować od dnia 01.06.2026 do dnia 31.05.2027. 

UWAGA: Każdy student/doktorant zainteresowany odbyciem praktyki w ramach programu Erasmus + przed udziałem w rekrutacji powinien w pierwszej kolejności zapoznać się wymaganiami rekrutacyjnymi, które są opisane w Regulaminie Programu BIP  2025/2026

(nowy regulamin będzie dostępny w połowie listopada 2025 roku).

(tu załączymy później plik z regulaminem BIP)

Wymagane dokumenty na etapie rekrutacji:

  1. Średnia ocen (uzupełniona przez Dziekanat)
  2. Potwierdzenie oceny z języka (wymaganego przez placówkę przyjmującą)
  3. Recognition Sheet (Karta Zaliczeń), podpisana zgoda Dziekana na wyjazd i uznanie pkt. ECTS
  4. Potwierdzenie uczestnictwa w BIP od placówki przyjmującej wraz z numerem BIP
  5. Inne oświadczenia (np. o stypendium socjalnym, Green Travel).

Wymagane dokumenty w  celu podpisania Umowy Finansowej:

  • Dane o rachunku bankowym stypendysty w walucie Euro

Wymagane dokumenty w  celu rozliczenia mobilności:

  • Learning Agreement for Studies z datami rozpoczęcia i zakończenia mobilności
  • Confirmation of Arrival and Departure
  • Podanie o uznanie mobilności zaakceptowane przez Dziekana wraz z ilością punktów ECTS.
  • Wypełniona ankieta beneficjenta ONLINE (Beneficiary Module) – ankieta wysyłana jest automatycznie przez system
  • Wynik testu językowego OLS (po mobilności)
  • dostarczeniem prezentacji multimedialnej (filmik) z przebiegu mobilności (Sprawozdanie)
  • Pozostałe wymagane przez uczelnię dokumenty.

Koszt podróży w formie ryczałtu zostanie wypłacony po zakończeniu mobilności oraz po dokonaniu rozliczenia z uczelnią, co oznacza, że należy przedstawić zestaw dokumentów z oryginalnymi podpisami i pieczęciami(lub kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi) z instytucji realizującej program BIP.

QR 3

Termin zgłaszania dokumentów aplikacyjnych: od dnia  05.01.2026 od godziny 10:00, wyłącznie drogą elektroniczną poprzez wypełnienie Formularza w aplikacji Forms.

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=v0JFlU5jREKbdZgaoVJ3VlxUtUS9DpFJk1DftI74aPlUMk82RFY3S1NUTzA0Wk1GTUdJTU5aVFZDWC4u

(Link aktywny od 05 stycznia 2026 od godziny 10:00)

!! Formularz kandydata bez dostarczonych wymaganych załączników nie będzie rozpatrywany.


Więcej informacji na:

https://wikis.ec.europa.eu/spaces/NAITDOC/pages/95553249/Blended+Intensive+Programmes

Plik do pobrania: